آزمون های جامع کنکور یکی از مواردی است که از چند سال گذشته تا کنون، تقریبا بخش مهمی از روند تحصیلی دانش‌آموزان کنکوری را تشکیل داده است. تعداد زیادی از دانش‌آموزان دوازدهمی در این باره یک سوال مشترک دارند و آن مربوط به این است که کدام آزمون را برای سنجش خود انتخاب کنیم؟ چه آزمونی بهتر می‌تواند ما را برای کنکور آماده کند؟ کدام یک از آزمون‌های موجود، سوالات شبیه‌تری نسبت به کنکور دارند؟ این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا این مورد را از جنبه‌های تخصصی‌تری بررسی کنیم. در ضمن اهمیت آزمون های جامع قبل از کنکور رو میتونید مطالعه کنید.

 آزمون جامع چیست

آزمون های جامع یکی از آزمون‌هایی است که برای سنجیدن اطلاعات علمی داوطلبان کنکور در چندین مرحله برگزار می‌گردد. این آزمون به نسبت آزمون‌های خرد، دسته بندی‌های بیشتری از کتب درسی را در بر می‌گیرد و به همین دلیل به آن آزمون جامع گفته می‌شود. آزمون‌های جامع و آزمایشی همانند یک کنکور ساختگی می‌باشند که با شبیه سازی شرایط می‌توانند شما را برای شرایط کنکور آماده کنند. اعلام نتایج این آزمون‌ها نیز از طریق سایت‌های مربوطه به داوطلبان اعلام می‌گردد و عمدتاً به صورت تخمین رتبه و تخمین تراز می‌باشد.

 چرا در آزمون آزمایشی جامع شرکت کنیم؟

برای این که خودمان را برای رقابت‌های متعدد آماده سازی کنیم، لازم است که چندین بار شرایط آن تورنومنت را در ذهن خود شبیه سازی کنیم و خود را در شرایط مشابه با آن قرار دهیم. آزمون های جامع برای ما به راحتی این کار را انجام می‌دهند. با شرکت در آزمون های جامع شما می‌توانید در مدت زمان کنکور، سوالات شبیه به کنکور را پاسخ دهید و خود را برای چگونگی عملکرد در آن شرایط آماده کنید..
بدیهی است که نشستن در یک جا آن هم به مدت زمان چهار ساعت می‌تواند کلافه کننده و حوصله سر بر به نظر برسد؛ بنابراین شما باید ذهن خود را برای انجام این عمل آماده کنید تا در هنگام قرار گرفتن در شرایطی همانند آن دچار کلافگی و سردرگمی نشوید.

 با انواع آزمون جامع آزمایشی آشنایی دارید؟

اهمیت آزمون های جامع

آزمون های جامع عمدتاً به دو نوع مختلف انجام می‌شوند. نوع اول آزمون های جامع مجازی هستند که متناسب با شرایط کرونایی، در سال‌های گذشته رونق بسیاری پیدا کرده اند. در دو سال اخیر بسیاری از کلاس های آموزشی و آزمون های جامع به صورت مجازی برگزار شدند. موسسه زود بیست یکی از موسسات کنکوری است که در این مدت این شیوه را نیز در کنار آموزش و آزمون حضوری در پیش داشته است. نوع دیگر این آزمون‌ها به صورت حقیقی و حضوری برگزار می‌شوند. برای ثبت نام در آزمون‌های جامع می‌بایستی به موسسات برگزارکننده آن مراجعه نموده و پس از ثبت نام و دریافت تاریخ آزمون، بر سر جلسه آزمون حاضر شوید.

 آزمون جامع سکوی پرتاب موفقیت در کنکور

آزمون های جامع تشابه بسیاری با سوالات کنکور دارند و شما با انجام این چالش می‌توانید تا حدود زیادی خود را با سبک سوالات کنکوری آشنا کنید. بدیهی است که هر چقدر ذهن شما با آن سوالات هماهنگی بیشتری پیدا کند،‌ در جلسه اصلی و کنکور عملکرد موفق‌تری دارد و بیشتر به شما کمک می‌کند.

 اهمیت آزمون‌ جامع در چیست؟

این آزمون‌ها می‌توانند تا حد بسیاری شما را با تجربیات مشابه کنکور آشنا کنند. برای موفقیت در کنکور لازم است که در شرایطی نظیر آن قرار بگیرید و آن فضای ساکت و آرام را در میان رقبای خود تجربه کنید. لازم است که در چنین شرایطی تمام مطالعات خود را به کار گیرید و با استفاده بهینه از ذهن خود تمامی نکات درسی را با سرعت عمل بالا، برای تست زنی به کار ببرید.

 شرکت در آزمون جامع چه مزایایی دارد؟

آزمون های جامع

  • شرکت در این آزمون‌ها می‌تواند شما را با روند برگزاری کنکور آشنا کند. این امر موجب می‌شود که شما در جلسه اصلی با روند کار به طور کامل آشنایی داشته باشید.
  • در آزمون های جامع می‌توانید تکنیک های تستی خود را امتحان کنید و بسنجید که کدام یک از آن‌ها می‌تواند به درستی عمل کند و شما را در جلسه اصلی یاری نماید.
  • در این آزمون‌ها می‌توانید با سلایق طراحان سوال آشنا شوید و سوالات کنکوری سال‌های قبل را حل کنید.
  • ارزیابی این آزمون‌ها همانند کنکور می‌باشد و شما می‌توانید با مفاهیمی نظیر رتبه، تراز آزمایشی و غیره آشنا شوید.
  • به این ترتیب می‌توانید سر فصل‌های درسی را جمع بندی کنید و مطالب را در ذهن خود دسته بندی نمایید.
  • این آزمون می‌تواند استرس شما را در جلسه اصلی تا حد بسیاری کاهش دهد.
  • در این آزمون‌ها می‌توانید با بسیاری از سوالات ترکیبی از سال‌های دبیرستان آشنا شوید و مفاهیم سال‌های گذشته را در ذهن خود مرور کنید.
  • در این ارزیابی می‌توانید نقاط ضعف خود را بشناسید و به برطرف کردن آن اقدام کنید.
  • برخی از این آزمون‌ها تعداد بسیاری شرکت کننده دارند و به دلیل جامعه آماری بالا، تخمین رتبه شما بسیار دقیق می‌باشد.

 مهم‌ترین دستاورد شرکت در آزمون جامع

مدیریت زمان مهم‌ترین دستاورد شما در آزمون های آزمایشی است. با شرکت در این آزمون می‌توانید مدیریت زمان را در ذهن خود تمرین کنید و سرعت خود را در حل سوالات بالا ببرید. دانش‌آموزانی که تجربه شرکت در آزمون های جامع و آزمایشی را دارند با سرعت بیشتری به تست زنی می‌پردازند.
افزایش توانایی دانش آموزان در شناخت توانایی های درسی خود یکی دیگر از دستاوردهایی است که از آزمون‌های آزمایشی و جامع به دست می آید. بدین ترتیب دانش‌آموزان می‌توانند دروسی را که در آن مهارت بیشتری دارند را شناسایی کنند و در جلسه کنکور سرمایه گذاری بیشتری بر روی آن نمایند.
شبیه سازی این شرایط و سوالات می‌تواند موجب شود که روند تست زنی و حل سوالات در ذهن شما آسان‌تر از گذشته جلوه کند و در جلسه اصلی شما را از سایر رقبا جلو بیاندازد. به وسیله این آزمون‌ها می توانید روند تحصیلی خود را بهبود بخشید و از وضعیت تحصیلی فعلی خود آگاهی کسب کنید. این آزمون‌ها می‌توانند جنبه رقابتی را برای دانش‌آموزان زنده نگه دارند و به موفقیت بیشتر آ‌ن‌ها کمک کنند.

 آزمون جامع کنکور را به زودبیست بسپارید

موسسه کنکوری زودبیست از موسساتی است که یکی از بهترین آزمون‌های جامع را برگزار می‌کند. در صورتی که تمایل دارید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در سایت استفاده کنید. با کلاس‌های آموزشی و آزمون‌های زودبیست می‌توانید رتبه برتر شوید. مرکز آزمون زودبیست در انتظار شماست