بسیاری از داوطلبان کنکور مایلند اطلاع دقیقی از رشته‌های دانشگاهی داشته باشند و از شرایط و آینده شغلی آن رشته اطلاعات کسب کنند. برای موفقیت در آینده لازم است که رشته های مورد نیاز جامعه را بشناسیم و تخمین بزنیم که در زمان فارغ التحصیلی ما موقعیت‌های شغلی این رشته چه شرایطی را خواهند داشت. اگر با این دید نگاه کنیم شرایط مساعدی را در آینده خواهیم داشت در غیر این صورت ممکن است با مشکلات فراوانی مواجه شویم و مجبور شویم جایی خارج از رشته دانشگاهیمان مشغول به کار شویم. بنابراین لازم است قبل از شرکت در کنکور که از طریق یک مشاور خبره درباره این امر اطلاعات لازم را کسب نماییم.

 لزوم کسب اطلاعات از رشته های آینده دار

دانش آموزان از زمان انتخاب رشته دبیرستان نیز بارها به آینده شغلی و شرایط شغلی خود فکر می‌کنند و این نگرانی همواره برای انتخاب رشته‌های دانشگاهی نیز همراه آن‌هاست.

افراد باید به سمت رشته‌هایی بروند که در آینده برای آن‌ها از شرایط مناسب و درآمد کافی برخوردار باشد. بسیاری از رشته‌ها از داوطلبان اشباع شده است و تمامی آنان فرصت حضور در شرایط کاری مناسب را پیدا نخواهند کرد. این امر می‌تواند موجب افسردگی و تنش‌های فراوانی برای آینده فرد شود چرا که با وجود زحمات زیاد و تلاش های درسی بسیار افراد موفق نمی‌شوند که در شرایط ایده آل خود کار کنند؛ بنابراین لازم است که با مشاوره دقیق از رشته‌های آینده دار کشور اطلاع حاصل کنید و با بینش و اطلاعات کافی به آینده خود پا بگذارید.

بسیاری از افراد مایلند در کشور ایران به تحصیل و کار بپردازند و تمایلی به مهاجرت ندارند بنابراین لازم است که رشته‌های مورد نیاز جامعه ایران را بشناسند تا بتوانند در آینده وارد بازاری ‌شوند که هم به آن علاقه داشته باشند و هم درآمد کافی را از آن کسب نمایند. ما در این مقاله بهترین رشته‌های آینده دار ایران را به شما معرفی می‌نماییم تا شما بتوانید با کمک این مطالب و مشاوران زودبیست انتخاب صحیحی را تجربه کنید.

رشته داروسازی

این رشته جز رشته های گروه آزمایشی علوم تجربی می‌باشد و یکی از بهترین و آینده دار ترین رشته‌های پولساز در این رشته به شمار می‌آید. این رشته از گذشته تاکنون رشته پولسازی به حساب می‌رفته است و همواره نیاز جامعه به آن حذف شده است. فارغ التحصیلان رشته داروسازی می‌توانند در شرایط متعددی از جمله کارخانه های بهداشتی صنایع غذایی داروخانه و غیر مشغول به کار شود و مدت آن به دلیل داشتن رشته تخصصی از حقوق و مزایای بالایی برخوردار هستند.

 علوم آزمایشگاهی

علوم آزمایشگاهی

رشته علوم آزمایشگاهی یکی از رشته‌های معروف در گروه آزمایشی علوم تجربی به حساب می‌آید و فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی به بازارهای کار ورود کنند. بر خلاف تصور عموم فارغ التحصیلان رشته علوم آزمایشگاهی تنها در مواردی همانند آزمایشات پیش‌پاافتاده خون فعالیت ندارند. حضور در این رشته بسیار فراتر از تصورات عام است زیرا بسیاری از عوامل بیماری زا از جمله سرطان‌های رایج با کمک این رشته شناخته می‌گردند و تاثیر داروهای متعدد بر روی این غدد و سایر بیماری ها توسط فارغ التحصیلان این رشته تشخیص داده می‌شود. احساس نیاز به فارغ التحصیلان این رشته در بسیاری از شرایط کاری از جمله کارخانجات، تولید کنندگان بهداشتی و هر شغلی که نیازی به آزمایش و تایید نهایی متخصص علوم آزمایشگاه باشد به چشم می‌خورد. این رشته از گذشته تاکنون از بازار کار خوبی برخوردار بوده است و می‌توان گفت آمار بیکاری در فارغ التحصیلان این رشته هموار ۰ درصد است.

 فیزیوتراپی

رشته فیزیوتراپی که از رشته‌هایی است که همواره نیاز جامعه به آن محفوظ مانده است و بسیاری از داوطلبان علوم تجربی برای ورود به رشته تلاش میکنند. این رشته از گذشته تاکنون تغییرات اساسی در در خود داشته است و جزو رشته های آینده دار ایران و سراسر جهان به شمار می‌آید. فارغ التحصیلان این رشته براساس میزان تخصص و اطلاعات خود می‌توانند در انواع مراکز درمانی مشغول به کار شوند و بعد از فراهم شدن شرایط خاص اقدام به راه اندازی کلینیک تخصصی نمایند.

دندانپزشکی

رشته دندانپزشکی جزء پردرآمدترین رشته های تحصیلی به شمار می‌آید و همواره درآمد بالای دندانپزشکان مورد توجه افراد قرار داشته است. لازم به ذکر است که به دلیل هزینه‌های بالای بهداشت دهان و دندان و افت شرایط اقتصادی، کسادی اندکی در فارغ التحصیلان این رشته به چشم می‌خورد اما این بدان معنا نیست که احساس نیاز به این رشته کمرنگ شده باشد و یا درامد دندانپزشکان کم شده باشد. در هر صورت رشته دندانپزشکی از پرطرفدارترین رشته‌هادر میان داوطلبان علوم تجربی است و آنان همواره می‌تواند روی درآمد بالای این رشته حساب باز کنند.

رشته علوم پزشکی

رشته پزشکی پر طرفدارترین رشته در ایران به حساب می‌آید این رشته بازار کار و فوق العاده ای دارد و تمامی افرادی که در این رشته تحصیل کنند می‌توانند در جای‌جای مراکز درمانی مشغول به کار شوند و هیچگونه آمار بیکاری در میان این افراد به چشم نمی‌خورد. بدیهی است که میزان درآمد برای پزشکان متخصص و افرادی که در این رشته ادامه تحصیل بدهند بیشتر است اما باز هم پزشکان دارای بیشترین تعرفه‌های دستمزد در کشور ما هستند.

رادیولوژی

رشته رادیولوژی رشته‌ای است که از گذشته تاکنون تغییرات اساسی در خود داشته است و فارغ التحصیلان فعلی به نسبت فارغ التحصیلان قدیمی اطلاعات تکمیل‌تری را دارند. البته فارغ التحصیلان قدیمی نیز برای حضور در بازارهای کاری این رشته لازم است که همواره علم خود را به روز نگه دارند. حتی اگر زندگی عادی خود را در نظر بگیریم می‌بینیم که کمتر کسی وجود دارد که گذرش به بخش رادیولوژی نیفتاده باشد و تقریبا هر انسان یک از چندین بار به فارغ التحصیلان این رشته مراجعه نموده است. انواع شکستگی، در رفتگی، تصادفات، آسیب‌های ورزشی و غیره عناوینی هستند که می‌توانند ما را به این بخش از بیمارستان بکشانند. این رشته یکی از بهترین رشته‌های علوم تجربی در ایران به حساب می‌آید و فارغ التحصیلان این رشته می‌تواند بلافاصله بعد از اخذ مدرک در مراکز درمانی مشغول به کار شوند.

مهندسی و علوم کامپیوتر

با توجه به پیشرفت روز افزون علوم کامپیوتری و آی‌تی این رشته همواره جزء پرطرفدار ترین و آینده‌دار ترین رشته‌های تحصیلی در ایران محفوظ مانده است. سایر افراد بسیاری با مدرک دانشگاهی این رشته مشغول به کار می‌شوند زیرا اطلاعات کامپیوتری مورد نیاز به هر شرکت و موسسه می‌باشد. با پیشرفت روز افزون علوم فناوری و توسعه آن ورود داوطلبان به این رشته از گذشته تا کنون بیشتر شده است و  شانس داشتن درآمد بالا همواره همراه فارغ‌التحصیلان این رشته بوده است.

حسابداری

رشته حسابداری و سایر رشته های امور مالی یکی از بهترین و پردرآمدترین رشته‌های آینده دار در ایران است. تمامی شرکت‌های کوچک و بزرگ به وجود یک فرد حسابدار نیاز دارند چرا که نحوه بررسی حساب های مالی شرکت امروز به گونه سیستماتیک و تخصصی انجام می‌شود و افراد برای داشتن محاسبات دقیق تر لازم است که از این قاعده مستثنا نباشند، بنابراین تمام مدیران شرکت‌ها و موسسات هر چند کوچک، احساس وجود به یک متخصص امور مالی را به صورت کامل درک کرده‌اند و امروز کمتر شرکتی مشاهده می‌شود که به صورت سنتی محاسبات خود را انجام دهد. بنابراین ما به شما می گوییم که اگر جز فارغ التحصیلان رشته حسابداری باشید هیچ نگرانی از بابت داشتن شغل نخواهید داشت.

مدیریت MBA

این رشته یکی از رشته های پرطرفدار در سراسر جهان به شمار می‌رود و در ایران نیز در چه سال‌های گذشته در مورد استقبال بسیاری از دانش آموزان قرار گرفته است. موسسات و ارگان های بسیاری به وجود یک فرد با این اطلاعات نیاز دارند و افرادی که در این رشته تحصیل نمایند بدون شک در یک شرایط شغلی خاص و بیدار قرار می‌گیرند. ناگفته نماند که قبولی در این رشته کمی دشوار می‌باشد و برای حضور در این رشته لازم است که تلاش بسیاری را متحمل شوید. کارشناسی فروش، مدیریت سازمان‌های متعدد، مدیریت اجرایی و بازاریابی موسسات یکی از شرایط تحصیلی می‌باشد که یک مدیر MBA می‌تواند در آن کار کند.

حقوق

اگر جزو افرادی هستید که قدرت سخنوری و ارتباطات اجتماعی فوق‌العاده‌ای دارد می‌توانید در این رشته نیز موفقیت کسب کنید. حضور در این رشته مبتنی بر داشتن هوش کافی برای حفظ کردن هزاران قانون و ماده و تبصره است. اگر جزو افرادی هستید که همواره اهل مطالعه هستید و می‌توانید خود را به روز نگه دارید می‌توانید یک وکیل پردرآمد و موفق باشید.

دامپزشکی

این رشته به طورکلی اشباع نشده است و بازار کار بسیار خوبی نسبت به یک سری از رشته‌های علوم تجربی دارد. افراد متخصص در این رشته نسبت به برخی از رشته‌ها کمتر به چشم می‌خورند. بنابراین این افراد هم می‌توانند طرح‌های بیشتری برای انجام کار داشته باشند و هم تمامی متقاضیان ارائه خدمات دامپزشکی را به سمت خود جذب کند.

رشته های آموزشی

دانشگاه‌های فرهنگیان نیز هر ساله تعدادی از دانش آموزان را برای تربیت معلمی جذب می‌کند. ورود به این رشته‌ها شرایط خاص خود را دارد و لازم است که علاوه بر کسب نمره قابل قبول در مصاحبه‌های مربوطه نیز قبول شوید.

مهندسی معماری و نقشه کشی

مهندسی معماری و نقشه کشی

امروزه رشته مهندسی معماری نسبت به گذشته بازار کار بهتری را دارد.  طراحی نمای خانه‌ها و شکل ظاهری برخی از شرکت‌ها امروز به گونه خاص و حرفه‌ای‌تر دنبال می‌شود و این انجام این کار بر عهده یک مهندس معمار است. ناگفته نماند که برای این که از این رشته که درآمد عالی داشته باشید لازم است بر روی انواع نرم افزارهای معماری تسلط پیدا کنید وسایل و خطای کافی را برای انجام طراحی‌های آزمایش داشته باشید تا به مهارت بالا در این امر دست پیدا کنید. امروزه اکثر مهندسین معماری فعالیت‌های پروژه‌ای دارند و دستمزد آنان برای انجام این پروژه‌ها نیز قابل توجه است. مهندسان معماری که به صورت پروژه‌ای فعالیت می‌کنند دستمزد بالاتری نسبت به کارمندانی دارند که فارغ التحصیلان این رشته هستند زیرا کارمندانی که به صورت دائمی استخدام شرکتی شوند حقوق قانون کار دریافت می‌کنند اما فعالیت های پروژه های برای مهندسین معماری با سابقه و توانمند درآمد بسیار زیادی را در پی خواهد داشت.

مهندسی صنایع

با توجه به پیشرفت روز افزون کشور در امر تولید و کاهش واردات بسیاری از اقلام و حتی منع واردات آن، بسیاری از کارخانجات ایرانی رونق گرفته‌اند و دولت نیز توجه بیشتری نسبت به گذشته به امر تولید و کارخانجات دارد. مدیریت بخش‌های اداری کارخانجات و امور تولیدی، توسط مهندسان صنایع نظارت می‌شود و یک فرد متخصص در این زمینه می‌تواند در اموری از قبیل مدیریت تولید، برنامه ریزی تولید، کنترل و تضمین کیفیت فعالیت داشته باشد. درصد بیکاری در مهندسین صنایع نسبت به بسیاری از دانش آموختگان سایر رشته های مهندسی بسیار ناچیز است و تقریباً اکثر افراد این رشته شرایط شغلی مطلوبی دارند.

سخن نهایی

در صورتی که قصد دارید از طریق این رشته‌ها تحصیل داشته باشید و رتبه کافی برای ورود رشته‌های فوق کسب کنید، می‌توانید از یکی از شماره های موجود در سایت استفاده کرده و به کارشناسان زودبیست متصل شوید. آنان می‌تواند شما را برای حضور در رشته‌های فوق یاری کنند و برای قبولی در این رشته‌ها به شما برنامه‌ریزی صحیح ارائه کنند.