مشاور کنکور انسانی فرقی نداره قاضی باشه یا معلم یا اصلا هیچ کدوم اینا ، مشاور باید بدونه که یک دانش آموز چه نیاز های داره و اون نیاز هارو برطرف کنه. زودبیست با داشتن مشاورین رشته انسانی در بین قبولی ها سهم ویژه ای رو در اختیار خودش قرار داده . با ما همراه باشید و از این مقاله لذت ببرید.

مقدمه

بسیاری از دانش آموزان در سال های منتهی به کنکور دچار استرس زیادی می‌شوند و نمی‌توانند به صورت مطمئن تصمیم گیری‌های مهم درسی خود را انجام دهند. به همین منظور نیاز به یک مشاور خبره و عالی برای آنان احساس می‌شود.
مشاوران تحصیلی یکی از افرادی هستند که در کنار معلمان و والدین شما می‌توانند در این امر به شما کمک شایانی کنند. اموری از قبیل علاقه سنجی، مدیریت زمان، تقسیم بندی مطالعاتی و غیره خدماتی هستند که دانش آموزان می‌توانند از طریق یک مشاور تحصیلی دریافت نمایند.
داشتن یک مشاور خوب می‌تواند روزهای آخر منتهی به کنکور را برای شما امن‌تر سازد و آینده شغلی مناسب‌تری برای شما فراهم آورد.

 مشاور تحصیلی کیست

مشاور تحصیلی کسی است که یا از نخبگان کنکوری سال‌های گذشته است و یا در رشته مشاوره آموزشی تحصیل کرده است. یک مشاور به شما کمک می کند تا بتوانید به صورت روان‌تر و با آرامش خاطر بیشتری به تحصیل بپردازید و مطالعه دروس را طبق برنامه پیش ببرید.
اکثر مشاوران تحصیلی از افرادی هستند که تجربه موفقیت‌آمیزی در کنکور داشته‌اند و می‌توانند این تجربه را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید با استفاده از آن، عبور موفقیت‌آمیزی را از چالشی به نام کنکور تجربه نمایید.
مسائل خانوادگی و شخصی به همراه عوامل عاطفی دانش آموزان، یکی دیگر از مواردی هستند که با مشاوران تحصیلی مطرح می‌شوند و مشاور برای عبور از این باره به دانش آموز کمک می‌نماید.

 شرح وظایف مشاوران تحصیلی

مشاوران تحصیلی در وهله اول وظیفه دارند که تمامی مسائل مربوط به دانش آموز را بدانند و با وجود شناخت کامل او را در امور درسی و عاطفی یاری کنند. وجود یک مشاور برای دانش آموز کنکوری تا حدودی ضروری می‌باشد؛ زیرا با این وجود خانواده‌ها نیز نگرانی کمتری را جهت انجام امور فرزند خود تجربه می‌کنند.
یک مشاور تحصیلی تمامی دروس کنکوری دانش‌آموز را در نظر گرفته و آن را به صورت طبقه‌بندی‌شده و برنامه‌ریزی‌شده، تحت عنوان یک برنامه به دانش آموز ارائه می‌کند. حالا مشاور کنکور انسانی کار سخت تری نسبت به بقیه رشته ها دارد و باید بتواند با برنامه درست دانشآموز را به هدفش برساند.

برای انتخاب مشاور تحصیلی خوب می‌توانید با یکی از راه های ارتباطی زودبیست(02122727391) به کارشناسان ما متصل شوید.

کنکور انسانی

مشاور کنکور انسانی خوب

رشته انسانی یکی از رشته‌های پرطرفدار محسوب می‌شود و با توجه به تعداد بالای داوطلبان، قبولی و کسب رتبه بالا در آن کار ساده ای نیست. ما در این مقاله می‌خواهیم نکات مثبت و کارآمدی را برای قبولی شما در کنکور انسانی به شما بگوییم تا با فراغ خاطر بیشتری بر سر جلسه کنکور حاضر شوید.

مهم‌ترین نکته این است که شما برای ورود به جلسه کنکور به یک حداقلی از دانسته‌ها نیاز دارید. بسیاری از شما به این حداقل آگاه هستید و با وجود استرس و شرایط قبل از کنکور قدرت استفاده از آن را ندارید؛ بنابراین لازم است که مهارت خود را برای استفاده از این حداقل اطلاعات افزایش دهید و روند مطالعه جدی‌تری را به خود بگیرید. در ادامه روندی گام به گام را برای عبور از این مرحله به شما آموزش می‌دهیم. علاوه بر این می‌توانید از کارشناسان ما در زودبیست نیز در این زمینه کمک بگیرید(02122727391).

قدم اول- بودجه بندی دروس انسانی

ما در این قسمت قصد داریم راجع به بودجه بندی دروس کنکور انسانی صحبت کنیم. برای آنکه بتوانید از پس بودجه بندی کنکور انسانی به خوبی برآیید لازم است که نقاط ضعف و قوت درسی خود را به خوبی شناخته باشید.
مشاوران کنکور انسانی نیز عمدتا از میان دانش آموزان موفق در همین کنکور انتخاب می‌شوند و می‌تواند شما را در این زمینه یاری کنند. برای این که مشاوران کنکور انسانی بتواند مسیر درست‌تری را پیش پای شما قرار دهند لازم است که شما توانمندی‌های خود را در دروس مختلف و یا نقاط ضعف‌تان را به آنان گوشزد نمایید.
یکی دیگر از نکات مورد اهمیت برای مشاوران کنکور انسانی این است که بدانند شما به کدام رشته دانشگاهی گرایش بیشتری دارید و چه آینده شغلی مورد نظرتان است.

بودجه بندی کنکور امریست تخصصی که لازم است که با کمک شما و مشاوران کنکور انسانی انجام گردد. دقت نمایید که سرمایه گذاری در چه دروسی می‌تواند به شما کمک بیشتری کند و حذف چه دروسی شما را در مدیریت زمان‌تان موفق تر می‌نماید؛ به طور مثال شما به کمک مشاور کنکور انسانی تشخیص می‌دهید که در صورت وقت گذاشتن برای درس عربی اختصاصی می‌توانید پیشرفت چشمگیری را در آن کسب کنید و در صورتی که برای دروس خاصی همانند ریاضیات وقت بگذارید، نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌گردد و این امر منجر به پیشرفت و افزایش مهارت شما در تست زنی ریاضیات نخواهد داشت.

رشته مورد علاقه خود را در نظر بگیرید و به ضریب‌های درسی مورد نیاز برای قبولی در آن رشته نیز دقت کنید. اگر از این ضرایب اطلاعاتی ندارید می‌توانید با مشاور کنکور انسانی زودبیست مشورت نموده و تصمیم گیری نمایید.

بودجه بندی دروس عمومی انسانی

همان طور که میدانید دروس عمومی کنکور به طور کامل حذف گشته اند. اما باید بدانید که معدل هم تاثیر به سزایی در این تراز خواهند داشت. پس از این دروس قافل نشده و سعی کنید در امتحانات نهایی نمره عالی کسب کنید.مشاور کنکور انسانی در زودبیست علاوه برکنکور در سال دهم و یازدهم نیز برای شما برنامه ریزی کرده تا در امتحانات نهایی نیز نمره خوبی کسب کنید.

بودجه بندی دروس تخصصی علوم انسانی

ریاضیات، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی اختصاصی، زبان عربی اختصاصی، تاریخ، جغرافیا، علوم اجتماعی، روانشناسی، اصول عقاید فقه، فلسفه و منطق دروس اختصاصی کنکور انسانی می‌باشند که عمدتا شامل ۲۰ سوال در کنکور است. درس اقتصاد ۱۵ سوال، زبان و ادبیات فارسی 30 سوال، تاریخ و جغرافیا ۳۰ سوال و فلسفه و منطق ۲۵ سوال دارد.

 قدم دوم- انتخاب منابع صحیح درسی

منابع درسی انسانی

پس از آن که به کمک مشاور کنکور انسانی وضعیت درسی خود را سنجیدید، می‌توانید برای مطالعه دروس بودجه بندی شده به انتخاب منابع بپردازید. اصلی‌ترین منابع کنکور کتب درسی می‌باشد اما هر ساله سازمان سنجش بخشی از کتب درسی را حذف و اضافه می‌کند. برای مطالعه دقیق لازم است که این امر را در نظر داشته باشید و سعی کنید که علاوه بر این موارد، از کتاب‌های تست و کمک درسی نیز استفاده کنید.
برای انتخاب کتاب‌های کمک درسی و تست می‌توانید با مشاوران ما در کنکور انسانی مشورت کرده و یا از طریق معلمان خود در مدرسه یک نمونه را انتخاب کنید. اساتید بسیاری به تدوین جزوات کنکوری و تست پرداخته‌اند که گاها بسیار کارآمدتر از برخی کتب تست هستند. این جزوات را نیز در نظر گرفته و سعی کنید از تجربیات و پیشنهادات سایر اساتید نیز استفاده کنید و تنها به گفته‌های معلمان مدرسه خود بسنده نکنید. توجه داشته باشید که کتاب‌های تست برای یادگیری مناسب نیستند و زمانی به کار شما می‌آیند که مفهوم درس را متوجه شده باشید و بخواهید مهارت خود را در سرعت تست زنی آن مطلب افزایش دهید.

 قدم سوم- برنامه ریزی منسجم

بعد از مطالعه دروس بودجه‌بندی شده و انجام تست لازم است که به سراغ یک برنامه‌ریزی دقیق بروید تا بتوانید پس از یادگیری مطالب و تسلط، افزایش مهارت تست زنی خود را نیز همزمان پیش ببرید.
توجه داشته باشید که یادگیری یک مبحث بدین معنا نیست که شما می‌توانید از پس تست‌های آن مبحث نیز به خوبی برآیید. مهارت تست زنی با سرعت بالا به تسلط شما نیاز دارد و لازم است که تسلط خود را برای انجام این امر نیز افزایش دهید.

مدت زمان رسیدن شما به تسلط بر مباحث درسی بستگی به موارد بسیاری دارد. برای انجام این کار لازم است که نسبت به خودتان شناخت زیادی داشته باشید تا از مدت زمان باقی مانده به کنکور استفاده مناسب را ببرید و زمان تلف شده خود را به حداقل ممکن برسانید.
به شما توصیه می‌کنیم که اگر مدت زمان شما کم است از دروسی که ضریب کمی در کنکور دارند عبور کرده و زمان خود را در دروسی که در آن مهارت بیشتری دارید صرف کنید.
دقت کنید که همیشه یادگیری عمیق، تسلط را نیز به دنبال خود می‌آورد به همین منظور به دانش‌آموزانی که در پایه‌های پایین‌تری هستند و فاصله‌شان با کنکور بیشتر است توصیه می‌کنیم که همیشه به دنبال یادگیری عمقی باشند و ریز جزئیات دروس نیز برای آنها از اهمیت برخوردار باشد تا بتوانند از پایه، دروس کنکوری را با تسلط کافی به ذهن بسپارند.

مدت زمان محدود کنکور زمانی برای سعی و خطا نمی‌باشد بنابراین لازم است که از تجربه افرادی استفاده کنید که از این مرحله موفقیت عبور کرده‌اند. مشاور کنکور انسانی در زودبیست می‌توانند اطلاعات شما را تا حد بسیار زیادی بالا ببرند و برنامه منسجمی را در این حیطه به شما ارائه کنند.

قدم چهارم- هدف گذاری و بررسی موقعیت های شغلی

همانطور که در قسمت بالا گفته شد؛ یکی از وظایف مشاوره تحصیلی رشته انسانی علاقه سنجی است. وی وظیفه دارد که اهداف دانش آموز خود را بداند از موقعیت‌های شغلی مورد علاقه او اطلاعات کسب کند.

قبولی در هر رشته دانشگاهی مبنی بر میزان موفقیت و عملکرد شما در کنکور دارد و داشتن  شغل مورد علاقه‌تان در رشته تحصیلی شما در دانشگاه وابستگی دارد. بنابراین لازم است که تمامی مراحل مذکور تا این لحظه را در نظر بگیرید و به صورت گام به گام پیش روید و با قرار گرفتن در هر برهه، هدف بعدی خود را در ذهن خود مجسم ساخته و به سمت آن حرکت کنید.
اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را تعیین کنید و هر یک را به صورت اولویت‌بندی در ذهن خود مجسم سازید. ترتیب صحیح این اهداف را با کمک مشاوران تعیین نموده و از راه درست به سمت آن حرکت کنید. به طور مثال در صورتی که به رشته حقوق و شغل وکالت علاقه‌مند هستید اما اکنون بودجه بندی صحیح دروس را برای کنکور نمی‌دانید بدین معناست که شما ترتیب اولویت‌ها و اهداف آینده خود را درست نمی‌دانید و به صورت سردرگم به سمت اهداف خویش حرکت می کنید و این روند نتیجه مثبتی برای شما در پی نخواهد داشت. بدیهی است که این راه ناصاف شما را به سرمنزل آرزوهایتان نمی‌رساند و لازم است که یک تغییر دیدگاه در این رابطه داشته باشید.
در صورتی که از پس این امر به خوبی بر نمی آید از یک مشاور تحصیلی در کنکور انسانی مشورت بگیرید تا شما را در این حیطه یاری کند.

یکی از مواردی که همزمان با مطالعه دروس در سال‌های آخر منتهی به کنکور باید در نظر داشته باشید آشنایی با رشته های پرطرفدار و بازارهای کاری رشته انسانی است. در صورتی که هنوز نمی‌دانید شغل مورد علاقه شما و رشته دانشگاهی مورد نظرتان چیست لازم است که یک مطالعه نسبی درباره آن‌ها داشته باشید تا تشخیص دهید که آیا مبتنی بر علاقه ویژگی‌های شخصی شما می‌باشد یا خیر. زیرا در بسیاری از مواقع افراد در دانشگاه‌های سطح عالی و رشته‌های معروفی نیز قبول می‌شوند اما پس از ورود به آن رشته که زحمت بسیاری برای آن کشیدند تازه متوجه می‌شوند که رشته‌ای متفاوت با تصوراتشان است و از آن رشته انصراف می‌دهند. بدیهی است که این امر باعث اتلاف وقت شما در سال‌های جوانی می‌شود و برای آن که با این اخلال مواجه نشوید لازم است که به سراغ مطالعه دقیق و علاقه سنجی بروید.

رشته های پرطرفدار کنکور انسانی شامل حقوق و علوم قضایی، روانشناسی، آموزش راهنمایی و مشاوره، آموزش ادبیات، آموزش عربی، حسابداری، فلسفه، آموزش ابتدایی، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی، جامعه شناسی و علوم سیاسی بوده است. تمامی این رشته ها موقعیت شغلی مشخصی دارند؛ به طور مثال بدیهی است که فارغ التحصیلان رشته حقوق در آینده می‌تواند در مواردی هم مانند دادگستری، دفتر اسناد رسمی، شرکت های بین المللی و غیره فعالیت کنند و فارغ التحصیلان رشته روانشناسی می‌توانند در مراکزی همانند نیروی انتظامی، بهزیستی، سازمان زندان و کانون اصلاح تربیت، مهدکودک‌ها، بیمارستان‌ها و آموزش و پرورش به فعالیت بپردازند.

یک مشاور کنکور انسانی باید همه این موارد را در اختیار دانش آموز قرار دهد.در صورتی که مایلید سایر فرصت‌های شغلی رشته انسانی را بشناسید، با کارشناسان زودبیست ارتباط برقرار نمایید.

 کلام آخر

در نهایت به شما توصیه می‌کنیم که از جمع بندی و مرور مطالب خوانده شده غافل نشوید؛ زیرا آموخته‌های شما سرمایه‌های شما هستند و در صورتی که به آنها اهمیت ندهید ممکن است این سرمایه را از دست بدهید؛ بنابراین برای حفظ آنها لازم است که تا پایان زمان کنکور آن را در نظر گرفته و با مطالعات جدید به مرور به مطالب قدیمی نیز بپردازید تا از ذهن شما نروند. برای اتصال به مشاوران تحصیلی زودبیست علی الخصوص مشاور کنکور انسانی می‌توانید از یکی از راه‌های ارتباطی استفاده کنید(02122727391) و در کلاس‌های زودبیست، آزمون‌ها و امور مشاوره زودبیست شرکت داشته باشید.