کنکور ریاضی خارج از کشور راهی برای فرار از کشور نیست بلکه دانش آموزانی که خارج از کشور زندگی میکنند باید تو این آزمون شرکت کنن. حالا اگه میخوای بیشتر بدونی با ما باش. زودبیست بهترین موسسه مشاوره ای و تدریس آنلاین همیشه در کنار دانش آموزان هستش و بهشون کمک میکنه.میخوای بدونی چرا زودبیست خوبه؟ میتونی روش کلیک کنی و بفهمی.

مقدمه

کنکور ریاضی خارج از کشور چیست؟ سوالات آن چگونه طراحی می‌شود؟ شرایط آن با کنکور داخلی چه تفاوتی دارد؟ نحوه شرکت در آن چگونه می‌باشد؟ در صورتی که مایلید پاسخ به سوالات فوق را بدانید این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا از جزئیات شرایط کنکور خارج از کشور مطلع شوید. در صورت تمایل می‌توانید با کارشناسان زودبیست ارتباط حاصل فرمایید(02122727391) و سوالات خود را در رابطه با آن بپرسید.

کنکور خارج از کشور چیست

کنکور ریاضی خارج
برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که کنکور خارج از کشور می‌تواند آنها را برای خروج از ایران آماده کند. این پاسخ صحیح نیست زیرا کنکور خارج از کشور برای افرادی استفاده می‌شود که در خارج از ایران زندگی می‌کنند ولی قصد دارد در داخل کشور به ادامه تحصیل بپردازند. این افراد می‌توانند به شعب سازمان سنجش واقع در کشور خود مراجعه نموده و برای ثبت‌نام در این کنکور اقدام نمایند.

 آیا سطح سوالات کنکور خارج از کشور بالاتر از سطح سوالات کنکور داخل است؟

برای پاسخ به این سوال لازم است بگویم که کیفیت سطح سوالات چه در داخل کشور و چه در خارج کشور مبتنی بر سبک و سیاق یکسانی است و سطح هیچ یک نسبت به دیگری برتری ندارد. یعنی کنکور ریاضی خارج از کشور با داخل فرق آنچنانی ندارد.

آیا کنکور خارج از کشور در تمامی کشورها برگزار می شود

کشور هایی که محل برگزاری کنکور سراسری خارج از کشور هستند هر سال متفاوت می‌باشد و ممکن است کشورهای معرفی شده در سال آینده حذف و یا کشورهای متعددی به آن اضافه شده باشند. تعداد کشورهایی که در سال گذشته برگزار کننده کنکور سراسری ایران بوده‌اند ۷ عدد بوده است. ترکیه، کویت، پاکستان، امارات متحده عربی، قطر، لبنان و آلمان از جمله کشورهایی هستند که برای پذیرش در دانشگاه‌های ایران به برگزاری کنکور سراسری پرداخته‌اند.فرض کن کنکور ریاضی خارج از کشور تو دبی😂

 طراح سوالات کنکور خارج از کشور

در بسیاری از مواقع طراح سوالات داخل و خارج از کشور افراد یکسان می‌باشد و به صورت عمده طراحان سوالات، ساکن کشور ایران می‌باشند و سوالات برای سنجش متقاضیان خارج از کشور به کشور مقصد ارسال می‌گردد.

 زمان برگزاری کنکور خارج از کشور

زمان برگزاری کنکور نیز همزمان با اعلامیه‌های داخلی، برای برگزاری کنکورهای داخلی اعلام می‌شود و شما برای اینکه بدانید در خارج از کشور در چه روزی به آزمون کنکور خواهید پرداخت لازم است که منتظر اعلام سازمان سنجش مبنی بر تاریخ‌های برگزاری کنکور بمانید. تاریخ برگزاری آزمون داخل و خارج از کشور تقریبا یکسان می‌باشد ولی با تفاوت اندکی نسبت به یکدیگر برگزار می‌شود.

آیا دروس مورد آزمون در کنکور داخل و خارج از کشور یکسان است

دروسی که در آزمون داخل و خارج از کشور از داوطلب پرسیده می‌شود یکسان می‌باشد و افراد برای شرکت در کنکور چه در داخل و چه در خارج از کشور لازم است که مطالعه دروس معینی بپردازند و این دو روز برای هر گروه آزمایشی معین است.

  درس زبان در کنکور خارج از کشور

درس زبان نیز در کنکور خارج از کشور شرایط متفاوتی نسبت به کنکور داخل کشور ندارد و برای گروه‌های آزمایشی مختلف زبان انگلیسی و در شرایط خاص سایر زبان ها نیز استفاده می‌گردد.

کنکور ریاضی خارج از کشور

کنکور ریاضی خارج از کشور و الفرار
یکی از گروه‌های آزمایشی که کنکور آزمایشی آن در خارج از کشور برگزار می‌شود رشته ریاضی است. این آزمون نیز مبتنی بر سبک و سیاق معین طراحی سوالات و بر اساس دروس معین شده برای این گروه آزمایشی نیز طراحی می‌گردد و به همان شکل از داوطلبان از خارج از کشور پرسیده می‌شود.
تعداد سوالات آن و سطح کیفیت سوالات با کنکور داخل تفاوت چندانی ندارد و توسط طراحان یکسان طراحی می‌گردد. در صورتی که جزء این گروه آزمایشی هستید و مایلید در آزمون  سراسری ریاضی خارج از کشور شرکت نمایید می بایستی منتظر اعلام نتایج سازمان سنجش بمانید تا تاریخ برگزاری این آزمون مشخص شود.

ثبت نام در کنکور ریاضی خارج از کشور

برای ثبت نام در این آزمون می‌توانید از طریق پرتال سازمان سنجش نیز اقدام نموده و در صورتی که سازمان سنجش جمهوری اسلامی ایران در کشور مقصد شما شعبه دارد می‌توانید به آنجا مراجعه نموده و برای ثبت نام و پرسیدن سوالات ممکن اقدام کنید.

 کنکور ریاضی خارج از کشور در چه کشورهایی برگزار می شود

سال گذشته کشورهای از جمله پاکستان، کویت، ترکیه، آلمان، قطر، امارات، متحده عربی و لبنان کشورهای برگزار کننده آزمون سراسری ریاضی در خارج از کشور بودند اما تعداد این کشورها ممکن است در سال آینده تغییر نموده و یا کم یا زیاد شود. یعنی کشورهای  برگزار کننده کنکور آزمایشی خارج از پیش و زیاد و یا کاهش پیدا کنند.

شرایط کنکور ریاضی خارج از کشور

متقاضیان در صورت داشتن شرایط زیر می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نموده و خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنند.

  • شرط اول ثبت‌نام در این کنکور این است که متقاضی دارای دیپلم رشته ریاضی باشد و در این رشته تحصیل کرده باشند.
  • شرط وضع این است که متقاضی نوین کشور جمهوری اسلامی ایران باشد و اقامت قانونی آن را داشته باشد. مدارک شناسایی کشور جمهوری اسلامی ایران نیز یکی دیگر از شهرهای است.
  • پذیرفته شدگان در این آزمون موظف هستند که قوانین و مقررات دانشگاههای ایرانی را همانند سایر دانشجویان ایرانی رعایت کنند.
  • داوطلبانی که اتباع هستند مجاز به انتخاب رشته نبوده و نمی توانند در این دانشگاه‌ها پذیرش بگیرند.
  • در صورتی که از اتباع اسید برای پذیرش در این آزمون ها می بایستی مدرک دیپلم خود را از مدارس جمهوری اسلامی ایران اخذ کرده باشید یا مدرک دیپلم شما مربوط به مدارس بین المللی ایرانی باشد.

 مدارک لازم برای ثبت نام در کنکور ریاضی خارج از کشور

  • برگ پناهندگی سیاسی که از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صادر شده باشد.
  • کارت هویت ویژه برای اتباع غیر ایرانی که مایلند در دانشگاه‌های ایران تحصیل نمایند. توجه داشته باشید که این کارت باید در تاریخ همان سال صادر شده باشد.
  • گذرنامه شش ماهه اقامت یکی دیگر از مدارکی است که برای ثبت نام در این آزمون لازم است.

 مراحل ثبت نام در کنکور ریاضی خارج از کشور

در زمان تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایید و گزینه کنکور سراسری را کلیک کنید. سپس روی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ رفت و هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید و سپس شماره سریال اعتباری را یادداشت کنید. اطلاعات وارد شده را به دقت پر کنید و پس از اتمام ثبت نام خود کد  ۱۳ رقمی اتباع را دریافت کنید.

 اعلام نتایج کنکور ریاضی خارج از کشور

اعلام نتایج کنکور نیز در دو مرحله و همانند سایر شرایط انجام می‌شود. مرحله اول اعلام نتایج به صورت رتبه و تراز آزمایشی باشد و مرحله دوم فرآیند اصلی انتخاب رشته دانشجو را مشخص نموده و دانشگاه مقصد را به او نشان می دهد.

جمع بندی

این کنکور یکی از راه‌هایی است که ایرانیان خارج از کشور به وسیله آن می‌تواند تحصیل خود را در داخل کشور ادامه دهد. موارد لازم و اطلاعیه های موجود از طریق سایت سازمان سنجش و همانند سایر آزمون ها به داوطلبان اعلام می‌گردد. برای اطلاع یافتن از تمام اخبار لازم است که سایت سازمان سنجش را به صورت مداوم چک کنید.

دانلود سوال و پاسخ کنکور ریاضی خارج از کشور 1401