مشاوره تحصیلی از مهم ترین امورات یک دانش آموز هستش. مشاوره تحصیلی میتونه آینده یک دانش آموز رو بسازه و یا آینده یک دانش آموز رو به باد هوا بسپره. حالا ببینم تو با خوندن این مقاله میتونی بفهمی که زودبیست بهترین مشاوره تحصیلی در کشور رو داره؟؟

مقدمه

تصمیمات مهم در سال های منتهی به کنکور یکی از مواردی است که در میزان موفقیت دانش آموزان کنکوری نقش بسزایی دارد. علاقه سنجی برای انتخاب رشته، پیشرفت در دروسی که در آن ضعیف هستید و تقویت دروس که به خوبی از پس آن بر می‌آیید، مواردی است که برای مدیریت کردن آن باید به یک مشاور تحصیلی خوب مراجعه کنید. تصمیم عاقلانه و آگاهانه در این مورد می‌تواند آینده شغلی و شخصی شما را معیّن سازد بنابراین لازم است که اهمیت ویژه‌ای برای این برهه زندگی خود قائل شوید.

 مشاور تحصیلی چه کسی است

یک فرد در حال تحصیل در هر سطح تحصیلی که باشد به یک مشاوره خبره نیاز دارد تا به کمک آن بتواند به موضوعات روحی-روانی، تحصیلی و خصوصی خود بپردازد و با مدیریت کردن موارد مذکور و بهترین تصمیم را برای اداره آینده خود بگیرد.

یک مشاور باید بتواند به شما کمک کند تا به صورت آسان و روان‌تری دروس خود را یاد بگیرید و شما را در مدیریت استرس یاری کند. این امر از طریق ارائه خدمات مشاوره‌ای به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری صورت می گیرد و در صورتیکه مایلید از این خدمات بهره مند شوید می‌توانید با مشاوران تحصیلی زودبیست ارتباط برقرار کنید(02122727391) و یا با کلیک بر روی طرح مشاوره زودبیست در آن ثبت نام کنید.

یکی دیگر از راه‌های کمک به دانش آموزان توسط مشاورین، ارائه تجربیات شخصی به دانش آموز می‌باشد. اکثر مشاوران تحصیلی خود از رتبه های برتر کنکور هستند و این آزمون سخت را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند بنابراین می‌توانند نکات موفقیت آمیز را در اختیار شما بگذارند تا شما نیز بتوانید از این مسیر پر فراز و نشیب و با موفقیت عبور کنید.برای دیدن مشاورین زودبیست کلیک کنید.

برخی دیگر از مواردی که برای دانش آموزان به وجود می‌آید و برای رفع آن لازم است که به مشاور تحصیلی مراجعه شود مسائل خانوادگی و نگرانی‌های بلوغ می باشد. نگرانی از نمرات، استرس وارد از سمت خانواده، عوامل استرس‌زا در جامعه، اختلافات خانوادگی و بی‌توجهی برخی دیگر از مواردی هستند که برای یک دانش آموز ایجاد استرس و نگرانی می‌کند. مشاوران تحصیلی با توجه به اندوخته‌های روانشناختی خود می‌توانند دانش آموز را برای گذراندن این چالش یاری کنند.

یک مشاور تحصیلی چه وظایفی دارد

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان امکان دسترسی به مشاور تحصیلی در محیط‌های آموزشی بسیار آسان است و هر فرد محصل می‌تواند موضوعات اطراف خود را با مشاور در میان بگذارد و از او برای گذراندن بحران های ممکن یاری بگیرد. بنابراین پیشرفت ذهنی و درسی دانش آموز با کمک یک مشاور در مسیر آسان‌تری پیش می‌رود و خانواده‌ها با با این وجود استرس و نگرانی کمتری را برای فرزندان کنکوری خود تجربه می‌کنند.

یک مشاور و وظیفه دارد که اصول روانی و تحصیلی را چه بر اساس تجربیات خود وجه بر اساس مطالعاتش به فرد منتقل سازد. این کار از طریق خدمات مشاوره‌ای و صحبت کردن انجام می‌گردد ولی در بسیاری از موارد مواردی نظیر مکاتبه، رسانه و غیره نیز به کمک مشاورین می‌آیند.

مشاوران تحصیلی در حین مکالمه با دانش آموزان ممکن است که به موارد دیگری بر بخورند که نیاز به خدمات مشاوره‌ای داشته باشد. بدیهی است که تمامی این عوامل می‌تواند روی تمرکز دانش آموز تاثیر بگذارد و بر عدم آمادگی فرد به جهت شرکت در آزمون موثر واقع شود. بدین منظور لازم است که از مشاورین باسواد و کاربلد استفاده نمایید تا توان تشخیص و مدیریت تمامی این موارد را به صورت همزمان داشته باشد. به منظور انجام این کار می‌توانید از یکی از راه‌های ارتباطی زودبیست وارد شوید و با کارشناسان ما ارتباط حاصل کنید.(02122727391)

 مشاوره تحصیلی چه تاثیری بر دانش آموزان دارد

داشتن یک مشاور تحصیلی خوب و پیشرفت بر اساس برنامه ارائه شده توسط وی می‌تواند ما را به صورت منظم و منسجم به سمت اداره وقت و اتمام دروس کنکوری پیش ببرد و استرس دانش آموز را مبنی بر عدم اتمام دروس را از بین ببرد.

مشاوران تحصیلی در بسیاری از مواقع یک رابطه ما بین دانش آموزان و معلمین می‌باشد و می‌توانند مشکلات دانش آموزان را با معلمین و خواسته های معلمان را به دانش آموزان انتقال دهد و از ارتباط مستقیم معلم و دانش آموز جلوگیری کنند تا همواره روابط مابین این دو به صورت تحصیلی باقی بماند و موارد حاشیه‌ای بر تدریس معلم و یادگیری دانش آموز تاثیر نگذارد.

در موسسات کنکوری نیز مشاوران تحصیلی به شما کمک می‌کنند تا حد نصاب درسی را برای شرکت در آزمون‌ها پشت سر بگذارید با استرس کمتری بر سر جلسه کنکور حاضر شوید.

مشاوران تحصیلی با دانش آموزان تمامی سنین ارتباط برقرار می کنند و ویژگی های شخصیتی و سنی هریک از آنان را به صورت کامل می دانند. روش های تشویق دانش آموز به مطالعه در تمامی سنین را می شناسند و با صحبت با دانش آموزان می توانند نتایج مفیدی را از شخصیت فرزندان به پدر و مادر ها انتقال دهند.

در برخی از موارد دانش آموزان به مواردی علاقه مند هستند ولی راه رسیدن به اهداف خود را نمی‌دانند و مشاوران تحصیلی میتوانند با استفاده از دانسته‌ها و اندوخته‌های خود، دانش آموز را برای رسیدن به آن هدف راهنمایی کنند و فرصت های درسی و شغلی را برای آنان تحلیل کنند.

مشاوره تحصیلی در چه مواردی به دانش آموزان کمک می‌کند

مشاوره تحصیلی با زودبیست

  • یک مشاور می‌تواند روش‌ها و راهکارهای تقویت حافظه را به دانش‌آموز انتقال دهد و ذهن وی را برای یادگیری حجم بیشتری از مطالب آماده سازد.
  • مشاور تحصیلی می‌تواند دانش آموزان را برای انتخاب رشته دبیرستان و دانشگاهی راهنمایی کند و علاقه آنان را در حیطه درسی و شغلی بسنجد.
  • مشاوران تحصیلی با توجه به اندوخته‌های روانشناختی‌شان می‌توانند روش‌های متعدد یادگیری را به دانش آموزان گوشزد نمایند و متناسب با ویژگی هر فرد یک روش را به وی معرفی نموده و پیشنهاد دهند.
  • معرفی کامل رشته‌های تحصیلی دانشگاهی و معرفی زمینه‌های شغلی مرتبط با رشته، یکی دیگر از خدماتی است که توسط مشاوران تحصیلی انجام می‌گیرد.
  • روش‌های تمرینی افزایش تمرکز یکی دیگر از مواردی است که توسط مشاور برای دانش آموزان ارائه می‌شود که به کاهش حواس پرتی دانش آموزان کمک می‌کند.
  • مشاوران تحصیلی می‌توانند برنامه های درسی را به دانش‌آموزان ارائه کنند و در آن مدیریت زمان را به بهترین نحو در نظر بگیرند. این نوع از خدمات مشاوران تحصیلی برای دانش آموزانی مناسب است که در مدیریت زمان خود ناموفق عمل می‌کنند.
  • بسیاری از دانش آموزان کنکوری در سال های منتهی به کنکور با استرس ناشی از آن دست و پنجه نرم می‌کنند. این افراد نیز می‌توانند برای درمان این مشکل به مشاوران مراجعه کنند.
  • معرفی منابع و کتب درسی دیگر خدماتی است که توسط مشاوران تحصیلی ارائه می‌گردد.
  • مشاوران درسی در بسیاری از موارد اقدام به ارائه برنامه درسی به دانش آموزان می‌کنند و از دانش آموزان می خواهد که طبق برنامه پیش بروند. اصولاً این برنامه را طبق نقاط قوت و ضعف تحصیلی دانش آموزان تنظیم می‌کنند.

مشاوره تحصیلی با زودبیست

اگر برای پیشبرد اهداف تحصیلی خود نیاز به خدمات مشاوره‌ای دارید می‌توانید با شماره‌های مندرج در سایت تماس برقرار کنید و با کارشناسان خبره‌ی موسسه زود بیست ارتباط برقرار کنید. موسسه زود بیست یکی از موسسات با سابقه در حیطه مشاوره تحصیلی می‌باشد و مشاوران خود را از میان رتبه‌های برتر کنکور و بهترین مشاوران کشور انتخاب نموده است.